14 Mayıs 2007

Türkçe FreeBSD 6 Kitabı

EnderUNIX yeni bir FreeBSD kitabı çıkardı.

Kitap içeriğine buradan erişebilirsiniz. Kitaptan bir bölüm.

Satın almak icin burayı kullanabilirsiniz.

" Adı: FreeBSD 6 İşletim Sistemi

ISBN: 978-975-98099-4-2
Yayın Tarihi: 2007-05-09
Sayfa sayısı: 288
Boyut: 19,5 x 26
Fiyat: 20 YTL, Açık Akademi Satış Fiyatı: 19 YTL (KDV Dahil)
Yazarlar:İsmail Yenigül, Barış Şimşek, Atılım Boy

Yeni FreeBSD, Yeni Kitap! Bu kitap, FreeBSD işletim sistemini geniş bir şekilde
ele almakla birlikte FreeBSD 5 serisinden itibaren FreeBSD 6.2 ve FreeBSD 7 'de
yer alan yenilikleri de içermektedir. Kitap sıfırdan yazılmış olup bazı konularda
eski kitaptan yararlanılmıştır. Ayrıca FreeBSD ile doğrudan ilgisi olmayan
veya eskimiş olan konular çıkartılarak daha verimli ve kullanışlı bir kitap ortaya
çıkartılmaya çalışılmıştır.

Ülkemizde çok tanınmasa da UNIX türevi işletim sistemlerinin atası olan
FreeBSD işletim sistemi, ilk ve tek Türkçe kaynak olan Açık Akademi Yayınevi'nden
çıkan FreeBSD 4 kitabının ardından Türkiye'de yaygın olarak kullanılmaya
başlanmıştır. İlk kitabın yayınlanmasının üzerinden üç yıl geçti ve bu süreçte
FreeBSD işletim sistemi oldukça radikal değişiklikler geçirdi.
Yüzlerce resmi ve binlerce gönüllü geliştiricinin çabaları sonucu
yeni ve modern bir işletim sistemi ortaya çıkarıldı. Bu kitap,
FreeBSD işletim sistemini geniş bir şekilde ele almakla birlikte FreeBSD 5 serisinden
itibaren FreeBSD 6.2 ve FreeBSD 7 'de yer alan yenilikleri de içermektedir.
Kitap sıfırdan yazılmış olup bazı konularda eski kitaptan yararlanılmıştır.
Ayrıca FreeBSD ile doğrudan ilgisi olmayan veya eskimiş olan konular
çıkartılarak daha verimli ve kullanışlı bir kitap ortaya çıkartılmaya çalışılmıştır.
Türkiye'de FreeBSD'nin gönüllü tanıtımını yapan ve bu konuda en yetkin
bilgi birikimine sahip olan EnderUNIX?in yazılım geliştiricilerinden
İsmail Yenigül, Barış Şimşek ve Atılım Boy tarafından yazılmış olan kitap
FreeBSD işletim sistemi için başvuru kitabıdır. "

0 yorum: